حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر
سرخط خبرها

اسلامی: توسعه فناوری هسته‌ای از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی است

  • کد خبر: ۱۲۲۷۸۱
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
اسلامی: توسعه فناوری هسته‌ای از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی است
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: پیش بینی می کنم ظرف سه سال توسعه خوبی در حوزه سامانه پرتودهی چندمنظوره گاما داشته باشیم و از کسانی که دارای مراکز و سیستم های سورتینگن هستند و لجستیک لازم را دارند در این طرح مشارکت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد اسلامی در حاشیه رونمایی از ‌نخستین سامانه پرتودهی چندمنظوره گاما در شهر بناب گفت: توسعه فناوری هسته‌ای و فعال کردن همه سر فصل های آن از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی است که در دولت سیزدهم مورد تاکید است. ما یک غفلت دیرینه داریم که فناوری هسته ای را آن طور که باید در اقتصاد ملی و زندگی مردم تاثیر گذار باشد نیاوردیم وجود داشته اما محدود.

وی‌ گفت پروژه طراحی و ساخت سامانه گامای پرتابل است که برای پرتودهی مواد غذایی است در دی ماه ۱۴۰۰ کلید خورد و در مرداد سال جاری آماده بهربرداری و امروز رونمایی شد.

اسلامی اظهار کرد: کاربرد آن این است که با پرتودهی به مواد غذایی و محصولات کشاورزی می تواند آفت پذیری آنها را کاهش و انبارمانی ان را افزایش دهد و ۳۰ درصد ضایعاتی که کشور در این حوزه مواجه است را مهار کند. طرحی که در سازمان در قالب سند توسعه کاربرد پرتوها عملی کردیم این است که ۱۲ قطب را طراحی کردیم و نصب می شود و این سامانه ها با محوریت بخش خصوصی و محوریت سازمان نصب و ساخته می شود و گستره ملی را ظرف سه سال آینده تحت پوشش قرار می دهند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ما الان در نقطه آغاز هستیم و ثابت شده اگر به ظرفیت ما و جوانان اعتماد شود می تواند کارهایی انجام دهیم که کمتر تصورش می شده است.

اسلامی: با سامانه پرتودهی گاما می توان از ۳۰ درصد ضایعات محصولات کشاورزی کاست

اسلامی ادامه داد: به تدریج از امروز به بعد از زمان راه اندازی این سامانه در موقعیت خودش برای فعالان اقتصادی و مردم تاثیر خواهد داشت.

وی گفت: ما ۱۲ قطب را پیش بینی کردیم که به عنوان مراکز لجستیک مراکز بار این سامانه ها نصب شود و ظرفیتی که طراحی کردیم این است که تا پایان ۱۴۰۲ ،۱۲ سامانه را در ۱۲ منطقه نصب کنیم. افزایش ظریفیت بستگی به افزایش و مشارکت بخش خصوصی دارد که با افق خوبی مواجه است. فکر می‌کنم ظرف سه سال توسعه خوبی در این حوزه داشته باشیم و از کسانی که دارای مراکز سیستم های سورتینگن هستند و لجستیک لازم را دارند در این طرح مشارکت کنند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز نخستین سامانه پرتودهی چندمنظوره گاما با حضور مهندس محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بهره‌برداری و رونمایی ‌شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->